sharlieЕкипът на изданието отдава почит на покойните си колеги и се надсмива над джихадистите и терористите

Първият брой след атентата на хумористичния вестник “Шарли Ебдо” – или т.нар. Брой на оцелелите – излезе днес във Франция и бе изкупен още в ранните часове. Точно седмица след кървавата атака срещу редакцията “Шарли” се връща с нови сили и в 50 пъти по-голям от обичайния си тираж – 3 млн. копия, пише „24 часа“. В шестнадесет страници с карикатури екипът на “Шарли” отдава почит на покойните си колеги и се надсмива над джихадистите и терористите. На първа страница под надписа

“Всичко е простено” стои карикатура на пророка Мохамед, който държи плакат “Je suis Charlie”. Според AFP това е единствената рисунка на пророка – изображение, което е забранено по ислямския канон, и което стана повод за неколкократни атаки срещу западни издания от страна на радикални ислямисти. На последната страница има карикатура на тримата терористи, които пристигат на небето и с разочарование питат “Къде са ни 70-те девици?”. Отговорът е: “С екипа на “Шарли”, некадърници”.

Вестникът отдава чест и на участниците в похода на солидарността по улиците на Париж и големите градове по цял свят. “На 11 януари имаше повече хора за Шарли, отколкото за неделната молитва”, пише на карикатура, изобразяваща историческото шествие.

Желанието на много хора да се сдобият с историческия брой на “Шарли” създаде опашки пред павилионите за вестници в Париж. Тиражът на хумористичното списание „Шарли ебдо” в Париж се изчерпи за минути, пред пунктовете за продажба от сутринта е имало опашки, но само първите 3-4 души са си купили.

Това съобщи за Нова телевизия Атанас Чобанов от френската столица. Официалната информация е, че утре ще има допълнителен тираж от броя на списанието.

Според данни от редакцията, тиражът на броя е 3 милиона броя, но очевидно ще се пуска на вълни, за да се избегне струпването на хора в Париж. В eBay пък беше публикувана обява за продажба на хартиеното издание срещу сумата от 560 долара.

Дата: 14.01.2015 10:18  Източник: Любословие по медии