102Веригата за бързо хранене McDonald’s започва да прибягва до все по-радикални експерименти в опит да преодолее тенденцията на спад на клиентите, особено от по-младите поколения. Досега компанията е опитала редица мерки като разнообразяване на менютата в различните държави според локалните особености и ПР кампания на основни пазари като САЩ, Канада и Австралия, с която да отговори на притесненията на клиентите за качеството и здравословните ефекти на храните й.

[spider_facebook id=”1″]

В края на миналата година McDonald’s се е обърнала към няколко ПР агенции и медийни компании в търсене на идеи как да подобри връзките си с клиентите от т.нар. милениум поколение, което все повече се обръща към конкурентни марки.

Ново лице на бързото хранене

В края на миналата година стратегията на McDonald’s пое в друга посока – да прилича по-малко на McDonald’s, отбелязва Business Insider Australia. Пилотен проект в това отношение е ребрандирането на един обект от веригата McCafe в центъра на Сидни. Заведението носи новото име The Comer и почти по нищо не личи, че е част от групата на McDonald’s, освен по малките лога на униформите на персонала. The Comer е една от първите „клиентски лаборатории” на компанията, като в началото на 2015 г. трябва да бъдат отворени още 10, в които ще се експериментира с нови менюта.

В The Corner не само се предлагат по-здравословни храни, но и клиентите имат възможност сами да създават свои ястия на станциите за супа и салати. Менюто, което се разнообразява всеки ден, включва и висококачествени видове кафе. Клиентите също така могат да „приготвят” свои сандвичи, като избират между различни видове хляб, сирена и сосове на дигитални устройства за самообслужване. Друга голяма промяна е, че за разлика от традиционните вериги за бързо хранене в The Corner има обслужване по масите. McDonald’s също така обяви, че работи по възможности за доставки по домовете.

Говорителят на компанията Скай Окенхам коментира пред Business Insider Australia, че проектът показва ангажимента на фирмата към „наистина забележима промяна”. McDonald’s определено се нуждае от смяна на имиджа, тъй като кампаниите срещу затлъстяването в САЩ и други държави водят до устойчиво влошаване на резултатите й.

Влошаващи се резултати

През третото тримесечие на миналата година веригата отчете глобален спад на продажбите с 3.3%. Компанията предупреди, че негативната тенденция се запазва и през четвъртото, като през ноември беше обявен спад на продажбите на месечна база с 2.2%. Особено притеснителни са резултатите от основния пазар на веригата за бързо хранене – САЩ, където се намират 40% от над 35 хил. заведения на групата. Там спадът на продажбите през ноември е достигнал 4.6%, което е най-силният спад от 14 години и показва усилване на тенденцията на спад от последните пет години на фона на усилващата се конкуренция от вериги като Chipotle Mexican Grill и Five Guys Holdings.

Според проучване на фирма Technomic посетителите на McDonald’s на възраст 19 – 21 години са намалели с почти 13% от 2011 г. насам, а във възрастовата група 22 – 37 години няма промяна. При последното представяне на финансови резултати ръководството на веригата увери инвеститорите, че „работи усърдно” в посока разрастване на пазара, опростяване на менютата и въвеждане на по-децентрализирана организационна структура, която да осигури по-голяма адекватност спрямо потребителите. Все още няма яснота дали експерименталната концепция на The Corner ще бъде прилагана и на други места.

Дата: 06.01.2015 00:01  Източник: Любословие по Капитал Daily – стр. 18

[spider_facebook id=”1″]