Жаклин има магистърска степен по „Връзки с обществеността и комуникации” и бакалавърска степен по „Книгоиздаване” към СУ „Св. Климент Охридски „. Започва в Avon Cosmetics като PR, комуникации и мениджър събития за България, Македония и Албания. Била е начело на PR, комуникации и реклама за Дунавския регион.
Жаклин Цочева отговаряше за една от най-силните и продължителни програми за корпоративна социална отговорност в България – борбата срещу рака на гърдата на Avon.
В момента Жаклин е директор комуникации в УНИЦЕФ.
Ето една от последните и интевюта във връзка с камнапия:
С всеки изминал цикъл се увеличават работилниците за родители. Това каза за Агенция „Фокус” Жаклин Цочева директор комуникации в УНИЦЕФ. „Програмата „Работилници за родители” се провежда 3 години подред. Всяка пролет и всяка есен има по един цикъл. Работилниците са такъв вид споделени пространства, в които присъстват абсолютно доброволно родителите, каза Цочева. Тя обясни, че родителите могат да се запишат безплатно за тези 12 семинара, които имат различни теми .
Там в присъствието на други родители, на професионалисти, споделят своят опит, притеснения и могат да научат различни начини да общуват по-добре с децата си. „Темите са 12 и някои от тях са : от насилието вкъщи, как да кажем „НЕ”, как да поставим граници , границите на собственото си тяло. Целта е да се подобрят отношенията и връзката между родителите и детето”, каза още тя. По думите и те правят изследвания , които показват обратната връзка на родителите. „ Много от целите, които те си поставят в самото начало е да преодолеят различни проблеми или предизвикателства с общуването с децата”, каза Цочева. Тя обясни, че след това се подобрява връзката между тях. Тези 12 семинара продължават 3 – 4 месеца и обикновено се падат по празници и има прекъсване от една седмица. „Целта на тази програма е „Позитивно Родителство“, допълни още Жаклин Цочева.