iphoneНе е случано. The Atlantic дава отговор в онлайн материал.

Фиксираният час в рекламата на устройствата на Apple може да се проследи назад във времето до януари 2007 г., когато на конференцията Macworld & Expo в Сан Франциско Стив Джобс представи от сцената първия iPhone. В 9:00 ч. той започна реч, в която заяви “Това е денят, който очаквам с нетърпение от две и половина години. (…) През различни периоди от време революционен продукт се появява на пазара и променя всичко. Днес Apple ще преосмисли телефона”. Когато Джобс завърши последните си думи, екранът зад него се освети и се появи изображение на новия смартфон на пазара. iPhone. Часът беше точно 9:42 сутринта.

От тогава във всички маркетингови активности на Apple – във всичките илюстрации на печатните й и дигитални кампании, както и във видео реклами, часовникът на iPhone сочеше 9:42. Така бе в продължение на години. През 2012 г. един бивш инженер и екс отговорник за продуктовия маркетинг на компанията – Боб Борчърс, разкри тайната пред калифорнийски студенти. Той им разказа, че часовникът в ранната телевизионна и печатна реклама на Apple сочи този час, защото всъщност това е точният час, в който iPhone е бил представен за първи път, и Apple помни това.

Видео с Борчърс, който споделя за практиките в маркетинга на Apple, за символите и стратегиите на фирмата, както и за състоянието на технологичния пазар, беше качено в YouTube и остана там известно време. След това беше премахнато, информира Business Insider. Записът бил направен от младеж в аудиторията, който го публикувал в мрежата.

Имайки предвид това, защо в рекламата на iPhone 6 през 2014 г. часът не е така известният 9:42, а 9:41? Той е променен минута назад, “за да се поддържа традицията, както много други завещания на Джобс”, часът в рекламата на телефона да е точният, в който телефонът за първи път е видян от хората.

Това обясни Скот Форстал – директор в Apple, цитиран от The Atlantic. “Съставяме ключвата представяща реч (на Тим Кук – б.р.) така, че продължителността й да бъде от 40 минути. Когато се появи голямата (рекламна) снимка на продукта на екрана искаме посоченото време максимално да отговаря на това на часовниците на публиката. Но знаем, че няма да улучим точно 40 минути. За (предишния) iPhone посочнихме 9:42 ч. и се оказа, че сме били доста точни. За iPad го направихме 9:41. Ето ви тайната на магическото време (в Apple)”, коментира Форстал.

Действително, първото представяне на iPad се случва точно в 9:41 ч. сутринта, както и на последния iPhone 6.

Всички дребни детайли в маркетинга на Apple имат символика, обясни пред калифорнийските студенти преди години Боб Борчърс. Той разкри, че Стив Джобс е искал компанията му да създаде “първия телефон, в който хората ще се влюбят” – революционен продукт, позволяващ на потребителите “да носят интернет в джоба си”. Последното се разглеждало като ненужна идея в PC ерата. Маркетинг екипите били ръководени от Джобс и от негова стратегия да се следват три насоки: 1.) “Наруши правилата на пазара!”, 2.) “Винаги обръщай внимание на детайлите!” и 3.) “Накарай хората да мислят различно за връзката си с устройството!”.

Много от нещата, които потребителите днес обичат в iPhone – приложенията, видео и фотографските възможности, GPS и гласовата интеракция, са били част от оригиналните разпоредби за маркетинга. Отначало телефоните с мобилна връзка на Apple били замислени с пластмасово покритие, ноДжобс алармирал инженерите, че след продължителна употреба на телефона то ще се издраска и загрозява. Например, когато хората слагат телефона си в джоб с твърди и остри предмети, като ключовете. Така било взето решение пластмасата да бъде заменена с покритието Gorilla Glass, от което по това време производителите били се отказали. Накрая се е оказало, че това е по-добрата опция за двете компании – за Apple и другата, която произвежда материала.

Борчърс обяснил още, че Apple отделя изключително много време за презентацията на продуктите си и опаковането им, защото си поставя цел като комуникира продукта си, да убеди хората, че това, което е поставено вътре в опаковката е специално, нещо с което компанията се гордее и е много ценно. Освен това той е заявил, че в една от рекламите на iPhone телефонният номер, използван, за да се демонстрира услугата Google Map, бил истинският номер на споменатия ресторант,”„въпреки че всяка фирма би използвала измислен номер”. Той посочил, че последният път, когато бил в този ресторант – “Пасифик Кеч” в Сан Франциско – там все още са предлагали специалитета “Айфон”, който е калмари.

Любословие по manager.bg

[spider_facebook id=”1″]