Пламен Орешарски в студиото на "България он еър" (скрийншот)

Пламен Орешарски в студиото на “България он еър” (скрийншот)

Най-много пари за промотиране на еврофондовете по време на мандата на кабинета “Орешарски” са насочени към медии на варненската групировка ТИМ. Това показва справка в публикуваните от правителството данни. Става въпрос за телевизия “България он еър” и едноименното радио, които са усвоили 1.169 млн. лева. С почти същите приходи е доскоро близката до Цветан Василев и Делян Пеевски TV7 – 1.05 милиона лева.

Оказва се, че най-гледаната българска телевизия, bTV, е усвоила по-малко от тимаджийските медии – 1.019 милиона лева. Същото се отнася и за втората по гледаемост Нова телевизия, към която са насочени 480 хил. лева.

Обществените радио и телевизия (БНР и БНТ) също имат добри доходи от рекламиране на оперативните програми на Европейския съюз, но и те са много назад от медиите на варненската групировка. БНТ се нарежда на четвърто място –  със 759 хил. лева, което е значително повече, отколкото е получавала средно на година при предишните две правителства. Дарик е на първо място сред радиата с 566 хил. лева, а БНР е с приходи от 513 хил. лева.

През пролетта на 2013-а година в публичното пространство изтекоха скандални записи от среща на бившия премиер Бойко Борисов с тогавашния земеделски министър Мирослав Найденов и градския прокурор на София Николай Кокинов. От разговора се разбра, че парите за реклама на еврофондовете се насочват по изключително непрозрачен начин към определени медии.

Любословие по : http://varna.topnovini.bg/node/531170#sthash.VsPnsvXz.dpuf