iStock_000000242782XSmallБългарската асоциация на рекламодателите (БАР) и Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) се обявиха срещу двете системи за тв рейтинги, действащи сега у нас. “Различните и противоречиви данни за тв аудитории, въз основа на които ще се извършва планирането, осъществяването и ценообразуването при рекламните кампании в електронните медии, ще създадат неяснота, объркване и недоверие на пазара.

Това ще затрудни значително достигането до целевите аудитории и ще внесе съмнение за коректността и точността на ценообразуването”, пишат от най-големите рекламодатели и рекламни и медия агенции в страната.

От началото на 2014 г. рекламният и медийният пазар купува данни за рейтингите от две агенции – ГАРБ, свързвана с банкера Цветан Василев, и чешката MediaResearch, която постепенно се наложи като втори доставчик. Както „Монитор” вече писа, Василев финансира ГАРБ чрез кредити от свързано с него дружество и така може да манипулира рейтингите. bTV и Нова тв много често едновременно посочват висока гледаемост в един и същи период и за двете медии.

„Музикаутор” черпи столичани с нови 8 концерта

След четиридневно прекъсване заради бедственото положение в страната „Музикаутор” рестартира кампанията „Споделяме музика, емоция, култура”. До 1 юли на ключови места в София ще състоят 8 концерта на над 100 БГ изпълнители, сред които D2 (на снимката), Васко Кръпката, Михаела Филева, Вензи и др. Началният час на всяко от събитията е 17,30 ч., а подробности около програмата на кампанията са качени във Facebok профила на организацията. Довечера столичани могат да разпускат пред Народния театър под звуците на камерен състав на Националния филхармоничен хор „Светослав Обретенов” с диригент Илия Михайлов, група „Импулс” и др.