Lionel_Messi-5Лионел Меси страда от раздвоение на личността и печели от това милиони. Аржентинецът рекламира официалния спонсор на мондиала „Адидас”, но едновременно с това работи и за „Пепси-“. Проблемът е, че американският бранд не е сред официалните партньори па ФИФА – т.е. няма право да използва световното зареклама. И двата ангажимента на Меси ще продължат през следващия месец, когато ще се играят мачовете от мондиала.

И въпреки че в клипа на„Пепси” звездата на Барселона не споменава футболното първенство на планетата, скандалът назрява. Защото напитката на феновете през следващите четири седмици е една – кока-кола. За тази привилегия брандът плаща около 80 млн. долара. Парите си заслужават, защото според статистиката всеки втори човек на планетата ше гледа по телевизията най-малко един мач от Мондиал 2014.64-те срещи ще бъдат проследени от 50 милиарда души в над 200 държави. Което означава, че всеки ще види по няколко реклами на

„Кока-Кола”

Световното първенство в Бразилия струва около 15 млрд. долара -колкото шампионатите на планетата в Южна Африка и Германия взети заедно. 13 милиарда дават домакините от Южна Америка, два милиарда идват от ФИФА. Парите на централата са от вноските на шестте официални партньора плюс осем глобални и седем локални спонсора. Всички те плащат прескъпо, за да рекламират по време на световното. ФИФА пък ги брани с авторски права. Определила е какво е позволено на 27 страници. Талисманът, логото, емблемата и плакатът на мондиала може да се използват само от партньорите и спонсорите й. Вестниците може да ги отпечатват, но само като илюстрации към текстове. Обект на авторско право са и много думи и изрази: World Cup и 2014 Brazil, Rio 2014 и Manaus 2014.

Според маркетинговия директор на „Будвайзер” Тони Понтуро рекламата на световните първенства си заслужава. Пивоварите влизат в шампионатите на планетата през 1986-а и са убедени, че няма как да стигнат до повече хора. И много други събития привличат спонсорите.  ФИФА обаче гарантира уникална реклама

Една автомобилна марка за четири седмици една кредитна карта, една безалкохолна напитка, една верига за бързо хранене. една бира…

Доста често обаче обещанията за ексклузивност се оказват измама. Конкуренцията намира начини да пробие през забраните. Обикновено марките се движат на ръба на позволеното и плащат за това. Най-жестока е битката при производителите на спортни стоки. Официалният партньор на ФИФА е „Адидас”.

Посланици на бранда са Меси, Дани Алвеш, Луис Суарес, Робин ван Перси и Месут Йозил. Надеждите на германската компания е, че те ще качат оборота й с над един милиард евро. „Найк” обаче отвръща на удара с клип, в който не се споменава Бразилия, но на всички става ясно, че става дума за световното. При това разчита на звезди като Роналдо, Неймар, Руни и Пирло.

В рекламата на „Кока-Кола” децата тичат след една топка в гето на Рио де Жанейро. Енергия им дава официалният партньор на ФИФА. При „Пепси” едно момче обикаля града, а Меси и Серхио Рамос му подават гонки. Накрая младежът се озовава на игрище с футболни врати и дивее заедно със стотици щастливи хора. Няма и намек за световното първенство, но всеки разбира за какво става дума…

От раздвоение на личността не страда само Меси.

Пеле рекламира Фолксваген” заедно с Неймар а германският бранд се надява да спечели повече клиенти от официалния спонсор на ФИФА – южнокорейския концерн „Хюндай”. При автомобилите Краля на футбола може и да върви срещу правилата, но при часовниците всичко е точно. Пеле има договор с „Хублот”, който е официален времеизмервател на мондиала и пусна по този повод серия King Pele. Което не пречи на Swatch да предложи футболен часовник Entusiasmo, оцветен в цветовете на Бразилия. И въпреки че компанията отрича продуктът да е свързан със световното, във ФИФА не мислят така.
Проблем има и при украсата на барове и магазини. Те могат да окачат бразилското знаме, но нямат право да използват надписа Brazil 2014. Който не спазва указанията, си има работа с юристите на централата. Както се случи в „Пежо”. Французите си харесаха хаштага #KickitToBrazil, но промениха стратегията си заради Блатер и компания. През 2010 г. подобен проблем имаха застрахователите от Credit Suisse, които искаха да показват снимки от световното във филиалите си. ФИФА обаче наложи вето.

Най-неприятното е, че нарушителите са стотици хиляди.
Малките фирми също искат парче от баницата
Швейцарският вносител на автомобили Amag например рекламира с националите моделите New Cup, което е директен намек за забраненото Word Cup. Пивоварите Baar пък преработиха уебстраницата си и махнаха банера „Футбол – световно първенство 2014″. „Панасоник” Швейцария рекламира HD телевизорите си с помощта на национала Ян Зомер, пременен в жълтозелен екип. Най-вероятно до дни вратарят ще облече нещо друго. За да не ядосва излишно адвокатите на ФИФА…

180px-PepsiOld.svgPepsi (транскрипция: Пепси) е газирана безалкохолна напитка, произвеждана от PepsiCo (или нейни лицензополучатели).

Напитката е създадена на 28 август 1898 г. от фармацевта Кайлаб Брадхам под името “Питието на Брад”, а на 16 юни 1903 г. е преименувана на Pepsi-Cola.

Има много варианти на Pepsi: Diet Pepsi, Pepsi Max, Pepsi Samba, Pepsi Gold, Pepsi Blue, Pepsi Light, Pepsi Twist.

В България напитките на PepsiCo се произвеждат и разпространяват от Агрима от средата на 1990-те години.

Лионел Андрéс Меси (на испански: Lionel Andrés Messi) е аржентински футболист, играещ за Барселона . Той е четирикратен носител на Златната топка, трикратен носител на Златната обувка и капитан на националния отбор по футбол на Аржентина. Меси е печелил по 6 пъти Примера Дивисион и Суперкупата на Испания, 3 пъти Шампионската лига, двукратен победител в Купата на краля, Суперкупата на Европа и Световното клубно първенство. Той е най-резултатният футболист в историята на Барселона с 354 гола в официални мачове, от които 243 в Ла лига, един от водещите реализатори в Шампионската лига с 67 гола и Националния отбор по футбол на Аржентина с 38 гола. Меси е рекордьор по отбелязани голове за една календарна година – 91 (за клубния и националния отбор), за един сезон – 82 (за клубния и националния отбор) и за един сезон в Ла лига – 50. Считан е от мнозина за най-добрия футболист в историята на футбола.

 

Любословие по материал на 7 дни спорт

[spider_facebook id=”1″]