twitter_londonПотребителите, които активно участват в обсъжданията са особено ценни за Twitter.

Популярната услуга за микроблогове Twitter очевидно няма проблеми с клиентската си база. Но ново изследване показва, че платформата се сблъсква с друга задача – да накара хората да пишат туитове. Доклад на анализаторския сайт Twopcharts, който се занимава с мониторинг на активността на потребителите в Twitter, сочи, че около 44% от 974-те милиона съществуващи акаунта в Twitter нито веднъж не са пускали съобщение. Никакво. Twopcharts, която предостави информация за активността в платформата за миналия месец, не следи дали потребителите влизат или не влизат в акаунтите си. Анализаторите проследяват единствено дали те пускат от акаунтите си собствени туитове или ретуитват чужди. Представители на Twitter от своя страна твърдят, че през последните 3 месеца на 2013 година услугата е ползвана от 241 милиона активни потребители месечно. Според компанията активни потребители са дори хората, които през последния месец не са туитвали нищо. Тук трябва да се отбележи, че наистина хората не е необходимо да пускат съобщения, тъй като самата услуга им показва най-интересното.

Предимството на Twitter е в това, че в платформата може да се прочетат различни съобщения от различни краища на света. Но потребителите, които активно участват в обсъжданията на тези теми са особено ценни за Twitter. Причината е проста: ако човек често се включва в дискусиите, това би трябвало да означава, че и в бъдеще той ще ползва услугата. Втората изгода от активните потребители, които пускат собствени постове, ретуитват и добавят чужди туитове в „избрано“ е, че всичко това помага на компанията да генерира приходи от реклама.

Компанията отказа да коментира доклада на Twopcharts с аргумента, че няма навик да обсъжда данни, предоставяни от трети лица. Данните на Twopcharts показват още, че в Twitter хората не пишат толкова често, колкото преди. Възможно е това да се дължи на факта, че те просто искат да се осведомят какво се случва по света, а някои повече не се връщат към платформата. Анализаторите казват, че 30% от съществуващите акаунти са изпратили едва между 1 и 10 съобщения, само 13% са публикували над 100 туит