olxСайтът за обяви и продажби през интернет Prodavalnik. com сменя името, визията и домейна си на OLX.bg. Промяната се дължи на решението на компанията майка Naspers да обедини всичките си страници за безплатни обяви под един общ бранд. Prodavalnik. com беше купен от Allegro Group през есента на 2010 г. срещу необявена тогава сума. Самата група е част от мултинационалния медиен гигант Naspers, чиято централа се намира в ЮАР. Така вече всичките 107 сайта на медийната корпорация от Южна Африка ще носят името OLX.

Стара функционалност

„Промяната на името на prodavalnik.com няма да се отрази на начина на функциониране на сайта. Той си остава безплатен и лесен за ползване, като не се изисква повторна регистрация на вече съществуващите профили в платформата”, обяви на пресконференция Спас Сливков, изпълнителен директор на Prodavalnik, или вече OLX за България. Той обяви, че пълното ребрандиране на сайта ще приключи в средата на април, но е обявено по-рано, за да може потребителите да имат време да се приспособят към новото име.

Сливков обяви, че през последните пет години електронната търговия по света и у нас се е преобразила значително. Вече продажбите на стоки и услуги до крайните клиенти не се държат от няколко големи вериги и компании. Интернет позволи на малките търговци да достигнат до по-широка аудитория и да разполагат с много по-голяма пазарна сила. Сливков даде за пример популярната стартираща компания Airbnb, която предлага на потребителите да намират апартаменти или стаи под наем за няколко дни в големите градове или на хора да ги предлагат на подобни непознати. Този бизнес се оказа доста успешен и през 2011 г. само в Париж е отчел оборот от 240 млн. долара, допълва Сливков.

По неговите думи от 2011 до 2013 г. посещенията на prodavalnik.com са се увеличили 13 пъти. Той цитира данни от Gemius, според които сайтът е на трето място в страната с над 1 млн. уникални месечни посещения. Сливков обяви, че средно на страницата се публикуват по около 35 хил. нови обяви.

Смяната на името идва, след като prodavalnik.com осъществи активна телевизионна рекламна кампания, която успя допълнително да популяризира сайта. Спас Сливков не пожела колко точно е инвестирала компанията в реклама през последната година, като обяви, че делът на тези разходи е доста помалък спрямо парите, които са вложени в техническа поддръжка и подобрение на страницата.

„Инвестициите в технически и други подобрения са много повече от тези, отделени за реклама”, коментира пред „Капитал Daily” Спас Сливков. „Телевизионната реклама за нас беше много подходяща, защото искаме да достигнем до най-широк кръг от потребители.”

Според него ребрандирането няма да доведе до отлив на посетители, а решението е наложено, за да може сайтът да бъде по-разпознаваем в глобалния свят.

Нов мобилен опит

Друга съществена промяна, която вече новият сайт OLX.bg ще предприеме до края на април, е изместване на фокуса към мобилните устройства. Компанията ще пусне приложение за смартфони и таблети, което ще запази пълните функционалности на сайта, като ще комбинира бърз и лесен за ползване интерфейс. „В момента една четвърт от трафика на сайта се генерира от мобилни устройства”, коментира Спас Сливков и допълни, че OLX ще се опита да увеличи този дял през следващите години.

„Очаквам до две години поне половината от посещенията ни да са от мобилно устройство, затова разработихме втора версия на мобилното приложение”, заяви на пресконференцията Пламен Нонински, маркетинг директор на OLX за България. Той допълни, че новият софтуер ще може да се възползва от различни мобилни функции като геолокация. Сливков коментира, че в перспектива може да се интегрират и различен тип мобилни разплащания.

02.04.2014 00:01 | Капитал Daily | стр. 13 | Юлиян Арнаудов

[spider_facebook id=”1″]