7071f43bdb0ea2d211e99cdd759c5d2aСпортистите и техните фенове счупиха всякакви рекорди в социалните мрежи по време на Зимните олимпийски игри в Сочи, като регистрираха над 2 милиарда импресии в олимпийските платформи, предава официалният сайт на БОК.

МОК обедини новите медии в специален хъб, комбиниращ над 6000 олимпийци във Facebook, Instagram и Twitter. Цифрата отразява влизания, кликвания, харесвания, качване на снимки и други интерактивни действия в тези платформи и във VKontakt(VK), най-популярната социална мрежа в света за рускоговорящите.

Повече от 2 милиона нови фенове се присъединиха към олимпийската страница на Facebook по време на Игрите, за Twitter цифрата е 168 101, за олимпийския Instagram над 150 000, а за VK над 650 000 нови, като общата бройка е над 3 милиона за февруари 2014 г.

Ето и още цифри от социалния хъб на олимпийците:

– общо 90 000 ъпдейта за спортисти и отбори
-тимът на САЩ е най-активният с 22 598 поствания в трите най-популярни мрежи, следват Канада с 15 716 и Великобритания с 9867
– най-използваният хаштаг по време на Игрите е бил#sochi2014 с 11 000 използвания, в топ 6 са още#wearewinter, #teamusa, #olympics, #goaus, #wirfuerD – най-споменавани в социалните мрежи са били@cdnolympicteam, @teamgb, @sochi2014, @usolympicn и@pechalatbourzat
– най-натовареният ден е бил 7 февруари, когато бе Откриването на Игрите и 8 февруари, когато бяха финалите на отборното във фигурното пързаляне и на бабуните във фристайл ските.

Русия също регистрира рекорди в социалните мрежи по време на домакинската Олимпиада. Страницата на Игрите във VK бе създадена едва преди година, а днес е с над 2.8 милиона фенове. В нея бяха регистрирани над 54 милиона споменавания общо за Игрите, от които 10 милиона само на Откриването и 25 милиона на Закриването.
„Русия изгради първата си социална олимпийска медия и за Международния олимпийски комитет това бе нещо изключително важно. – смята Марк Адамс, директор „Комуникации” в МОК.

– Игрите завършиха, но социалните активности остават и ние искаме да останем свързани с милионите нови руски приятели, да ги информираме за младежките олимпийски игри и за предстоящата Лятна олимпиада в Рио през 2016 г.”
Руските спортни звезди Аделина Сотникова, Юлия Липницкая и Евгени Плюшенко се сдобиха с над 400 000 нови последователи по времи на Игрите в Сочи. Абсолютна рекордьорка е сензационната олимпийска шампионка във фигурното пързаляне Липницкая със 700 000 харесвания на нейната стена и над 2 милиона харесвания на снимките в албума й.

Юлия стана най-младата олимпийска шампионка в историята на зимните игри. В деня на победата тя бе на 15 години и 249 дни, което е с шест дни по-малко от друга фигуристка – Тара Липински. Американката спечели злато в Нагано през 1998 година, когато пък подобри с два месецарекорда със 70-годишна давност на легендарната норвежка фигуристка Соня Хени – трикратна олимпийска и десеткратна световна шампионка.

[spider_facebook id=”1″]