georgi_lozanov_003За политическата реклама в медиите, в ефира на БНТ „Денят започва”, тази сутрин  гостува Георги Лозанов, председател на СЕМ

Резюме: Ако един журналист се превърне в политик, той престава по самата си същност да бъде журналист. Двете роли са конфликтни помежду си. Не можеш да ги практикуваш едновременно, коментира в сутрешния блок на БНТ „Денят започва” шефът на СЕМ доц. Георги Лозанов. По думите му журналистиката трябва да е независима и това не е някакво пожелание към нея, самата й същност е такава. Най-рискованите зависимости са политическите, подчерта Лозанов.

Според него в закона трябва да се вкара термина „политическа реклама”. В европейските държави е въпрос на професионализъм и възпитание да не допускаш такова смесване. Необходимо е да има някакъв тип ново регламентиране между медиите и политиката. Предлагам този инструмент с политическата реклама.

Когато има реклама, започват да звучат звънци и аларми – сега навлизаш в една територия, която ще повлияе на твоя избор. Този избор и в политическо отношение е такъв. Ако някой ти диктува нещо, а не прави журналистика, трябва поне да бъдеш предупреден, посочи Лозанов. Според него е редно зрителят да знае  мотивите на този, който говори.

Затова било важно да се знае собствеността на медиите. Шефът на СЕМ прогнозира една много тежка предизборна кампания. След изборите не излязохме от предизборната ситуация. Вдигна се тона на говорене. Политическата реч стана враждебна. Влязохме в друг тип политически отношения.Медиите няма да излязат невредими от тази кампания, каза още той.