JoroНаричат журналиста Георги Неделчев„лошото момче в държавата на Златките”. От реномето си на човек, който е издавал редица мъжки списания от рода на „Плейбой”, FHM, „Номер 69″ и други, Жоро Неделчев има най-зоркото око за всички светски новости, риалити предавания, телевизионни шоу програми, конкурси за красота. В момента той е редакционен директор на най-авторитетното и бързо развиващо се списание – „Биограф”. Потърсихме Неделчев за анализ на настоящия тв сезон, както и на съвсем скоро преминалия конкурс за най-нова плеймейтка, който бе спечелен от Елена Кучкова.

Г-н Неделчев, вие като бивш издател на „Плейбой” как оценявате тазгодишния конкурс за плеймейтки? Спечели ли най-секси, най-добрата, най-облечената?

Не съм присъствал на конкурса лично, а и не го излъчваха по телевизията, както се правеше по мое време. Но все пак мисля, че победителката е секси и се вписва в стандартите за плеймеит.

 Скандалите, че конкурсът е нагласен, развалиха ли го – все пак се състезаваха 10 момичета, а не 12, както обикновено? В предишни издания имало ли е толкова скандали?

Такива скандали се случват всяка година напоследък. Причината е в несъвършената селекция на кандидатките. Когато сред финалистките преобладават момичета с нереалистично самочувствие или недостиг на интелект, когато много от тях са .доведени за ръчичка” от някой познат, който им е обещавал бог знае какво -нормална реакция на някои от тях е да оправдаят неуспеха си с нещо такова – че е било нагласено и така нататък.

Но е факт, че от година на година конкурсът става все по-семпъл , все по-трудно се намират подходящи участнички. Причината, от една страна, е в продължаващия спад на нивото на списанието. От друга – в лошия мениджмънт и качество на последните няколко конкурса.

С всяка следваща недотам достойна победителка, каквато например е била и Златка Димитрова, е логично новите кандидатки да са все по-малко и все по-далеч от някогашните стандарти на тази титла. Забележете и че все по-често „Плейбой” си избира победителки, които вече са позирали многократно по страниците на други списания.

Тоест не са негово откритие, каквато уж е основната цел на този конкурс
А после се чудят защо все повече им пада тиражът. Ами публиката просто няма нужда да вижда отново и отново модели, които вече е виждала другаде. И то ги е виждала в по-хубави фотосесии, с не чак толкова фотошоп и ретуш. В сегашния „Плейбой” българските модели изглеждат буквално като пластмасови кукли. Няма нищо реалистично и истинско в снимките им. Въобще не е възбуждащо да ги гледаш.

Възможно ли е изобщо конкурсът да бъде нагласен?

Разбира се, че е възможно. В конкретния случай мисля, че победителката е достойна за титлата. Тя беше една от 3-те, които и аз прогнозирах, че заслужават да спечелят. Проблемът е, че Елена Кучкова вече е доста позната на читателите на повечето списания и сайтове. Същото важи и за Кристина Димитрова („Мис Дупе Свят 2007″ -б.р.), моя фаворитка по принцип, която обаче вече е била не само на корицата на „Плейбой”, но и на други мъжки списания. Можеха например да дадат титлата на танцьорката Вилиана Латинова – тя е страхотна във всяко отношение и това е абсолютен дебют за нея като еротичен модел.

Ако зависеше от мен, бих организирал конкурс с 10 изцяло непознати на широката публика кандидатки. И то не само танцьорки от столичните клубове. Тогава и интересът към шоуто щеше да е много по-голям, и списанието щеше да се харчи много повече.

Какво носи титлата „Мис Плеймейт”, за да се борят момичетата толкова ожесточено за нея?

Носи очевидни неща -популярност, медийно внимание, засилен интерес от страна на много мъже. За някои момичета последното е все по-важно. А конкретно ожесточението идва от нивото на интелекта и възпитанието. По принцип по мое време конкурсът и титлата бяха доста по-престижни и привличаха момичета от съвсем друг тип. Тогава беше невъзможно позирането за „Плейбой” да се сочи като съмнителна част от биографията, както се случва сега.

Спомнете си скорошния скандал с красивата Елена Бончева, която станала служителка в НЕК. Изведнъж се оказа, че преди няколко години е извършила едва ли не престъпление, като е позирала за най-популярното тогава списание в държавата. Истината е, че навремето да се снимаш в „Плейбой” беше чест
Сега… – не чак толкова.

Отново започва активен телевизионен сезон на риалити предавания. Не се ли пренасити българинът на шоута за таланти -„България търси талант”, „Големите надежди”, „X фактор”, „Гласът на България”?

В България винаги се люшкаме от едната крайност в другата. Да, има пренасищане. Но ако форматите са направени качествено, не виждам нищо лошо. факт е обаче, че дори най-доброто подобно риалити – „X фактор”, в последния сезон не предложи достатъчно интересни участници. Все още чакаме някои от тях, и най-вече победителката, да станат реални поп звезди у нас. Нищо чудно да се наложи да чакаме доста… „Музикална академия”, макар и с много скандали, предложи доста по-интересни участници.

Мислите ли, че Магърдич Халваджиян окраде идеята на Слави Трифонов за малки пеещи деца?

Не, разбира се, това пък кой си го помисля? Не е голямо геройство и полет на мисълта да се сетиш, че някакъв конкурс с деца би имал висок рейтинг. Друг е въпросът как това се вписва с традиционно клозетния хумор в „Шоуто на Слави” например. Но е доказано, че .децата винаги продават”.

Не е ли лош знак това, че превръщаме децата в едни риалити звезди, това полезно ли е за тях, или просто продуцентите ги използват и захвърлят?

Това е световна тенденция – експлоатирането на деца в шоубизнеса. Не гледам с добро око на това, но се боя, че ще се отива все по-далеч в тази посока.

Имате ли информация какви хора влизат в „Къртицата”, или ако нямате подробни детайли, какви според вас хора трябва да влязат?

Нямам конкретна информация, но познавайки екипа, който прави подбора – Иван и Андрей, Ники Николов -съм сигурен, че ще направят добра селекция. В България е все по-трудно да намериш знаменитости, готови да се „резилят” в риалити шоу. Така че въпросът „това ли са ни виповете” е много досаден и безсмислен. Каквато ни е нацията, такива са ни и знаменитостите. Тези, които задават подобни хейтърски въпроси, също са част от тази нация, не са от някоя друга.

Преди време казахте, че „Биг Брадър” трябва да се забрани за малки деца, защо смятате така?

Не си спомням да съм формулирал точно такава забрана. По принцип съм сред защитниците на този риалити формат. Последните издания на „Биг Брадър” от есента обаче бяха пълен провал – и като кастинг, и като развой. Ако продължават в същия дух, по-добре не само децата, но и родителите да не го гледат.

Изненада ли ви приятно или неприятно първият епизод на „Под прикритие”? Защо продуцентите решиха да заложат на турските актьори и въобще на турската атмосфера?

Аз не съм от тези, които скачат срещу това решение. За мен то е добро и от креативна, и от маркетингова гледна точка. Изненадан съм от добрата игра на Явор Бахаров и Михаил Билалов на турски. Сцените, заснети в Истанбул, са страхотни. В операторско и дизайнерско отношение филмът е скочил с още едно ниво нагоре

Откъм сценарий… не му е лесно. Личи си, че този сезон ще е малко изнасилен. Историята можеше да приключи още в предишния, а сега да се направи някаква нова поредица – продължение с друго заглавие, с част от старите герои плюс нови такива. Но даже и в този си вид сериалът е много добър и неслучайно се следи с такъв интерес от по-младата и взискателна аудитория.

Издавате списание „Биограф”. Как успяхте да наложите едно сравнително ново списание толкова бързо, то бележи непрекъснат ръст на продажбите?

Тайната е в екипа. За „Биограф” пишат и някои от най-добрите и опитни журналисти. Всеки се старае да бъде на нивото на останалите. Критериите са високи и моята функция е да следя да не се правят компромиси с тях. Радвам се, ако преценявате, че се справяме добре.

По статията:  ЖУРНАЛИСТЪТ ГЕОРГИ НЕДЕЛЧЕВ: Черната Златка е недостойна за плеймейтка | Всеки ден | стр. 19 | ИЛИНА ГРИГОРОВА