dan-rose-facebookНа фона на съоснователя на Facebook Марк Зукърбърг и на дясната му ръка в управлението на социалната мрежа Шерил Сандбърг Дан Роуз остава почти незабелязан от публичното внимание.

Задачата му в компанията обаче е особено важна – да превърне Facebook в мястото, където знаменитостите, спортът и новините си дават среща.

Като вицепрезидент на социалната мрежа 42-годишният Роуз отговаря за партньорствата и придобиванията на Facebook. Той е и архитектът на някои от ключовите сделки на социалната мрежа през последните осем години – като например придобиването на платформата за обработване и споделяне на снимки Instagram.

През 2012 г. Facebook плати около 1 млрд. долара за приложението, което се оказа силно оръжие в борбата за вниманието на потребителите. Пример за това е обявеното през декември 2013 г. от поп звездата Бионсе изненадващо пускане на новия й албум именно през Instagram. Безпрецедентният за изпълнител от нейния калибър подход беше важна победа за Facebook, който напоследък изоставаше от Twitter като притегателно онлайн място за обмен на новини.

Залогът е висок най-вече заради потенциалните милиардни приходи от реклама, ко и то следват потребителите и все по-осезаемо се пренасят от телевизионните екрани към социалните мрежи. Ето защо както Facebook, така и Twitter упорито ухажват рекламодателите с различни възможности и платформи за видеореклами. Добрата новина за Facebook в случая е, че Дан Роуз определено знае как да печели ключови договори.

Преди да се присъедини към социалната мрежа, мениджърът беше част от екипа на Amazon.com и има сериозни заслуги в пускането на емблематичния за компанията електронен четец Kindle на пазара, както и за постигането на свързаните с кампанията договори с издателите. След прехвърлянето си във Facebook Роуз беше начело и на тригодишните сложни преговори с Apple, в резултат на които през 2012 г. социалната мрежа получи разрешение за по-добра интеграция с iPhone.

Сега целта му е да разшири обхвата на разговорите във Facebook, които в момента са фокусирани главно върху приятели и семейства, като привлече знаменитости, медии и други доставчици на съдържание. „Хората обичат да виждат неща от приятелите си, това беше в основата на Facebook при стартирането му и до известна степен е мястото на произхода ни, но освен това обичат да виждат и неща от публични гласове“, обяснява Роуз в интервю за Reuters.

Източник:

Капитал Daily, Reuters