Сега четете
Комуникационни ли бяха проблемите при въвеждането на е-винетките?

Комуникационни ли бяха проблемите при въвеждането на е-винетките?

26114190_10213050166763081_2253102256382722565_nДиляна Дойчинова – дългогодишен експерт по маркетинг и комуникации, определи гратисния период до 15-и януари при въвеждането на електронните винетки като „кризисен пиар и то никак нелош“. В предаването „Хоризонт до обед“ тя коментира:

„За някакъв сериозен проблем не можем да говорим. Практически системата стартира! Нещата се случват. Въпросът е, че можеше малко по-рано и малко по-добре информирани. Направи ми впечатление, че днес горещата линия на сайта на тол.бг, който управлява този процес, все още не работи. Това е проблем – гореща линия има, но тя не е структурирана. Доколкото съм информирана, е предвидено в тол управлението около 900 човека да започнат работа.

В момента мисля, че работят около 120. В IT отдела, който трябва да поддържа цялата интернет платформа, има назначен един специалист на постоянен трудов договор. Цяло чудо е, че функционира тази система. Направи ми впечатление, на европейско ниво, че в Белгия и във Франция, при въвеждането на тяхната от тол система, на горещата им телефонна линия е имало за първите 10 дни по 400 оператори, които са отговаряли на въпроси на хора. А при нас няма гореща линия“.

Дойчинова определи като „хубав пиар ход“ включването на един от големите мобилни оператори в цялостната кампания за винетките.

Интернет платформи падат ежедневно и това е абсолютно нормално, коментира тя забавянията в системата на МВР през последните 2 дни.

Любомир Аламанов от Центъра за анализи и кризисни комуникации изрази мнение, че при въвеждането на винетките е имало „по-скоро организационни проблеми“, защото устройствата не са били доставени навреме.

„Да, и комуникационно леко се объркаха нещата, но, според мен, в случая комуникацията беше последващ елемент от самата организационна немощ, която се показа… Не може човек да дава интервю по медии и да казва всичко е наред, и то на втори януари, като знае, че устройствата не са закарани по самите гранични пунктове.

Прекалено се комуникираше нещо, което на практика го нямаше. Винаги когато се прави нов начин за каквото и да е – винетки или нещо друго – би трябвало известно време да се остави да работят и старата система, и новата успоредно, защото така ще може да бъде тествана новата система. Аз лично не разбрах защо беше това бързане и трябваше от първи януари веднага да започне абсолютно всичко, при положение че месеци преди това доста специалисти казваха, че може би системата няма да бъде готова“.

Вижте и

Аламанов е на мнение, че гратисният период е трябвало да бъде обещан още когато е било ясно, че системата не е можела да бъде въведена навреме. „Ролята на добрия пиар е да подготви хората какво би могло да се случи“, обясни той:

„Ръководство на АПИ доста подцени и комуникационния елементи като важен елемент в тази нова система“, допълни Аламанов и изтъкна, че дори в моловете има служители на място, които да помагат на посетителите да си платят паркинга.

Каква е вашата реакция?
Много ми хареса
0
Не ми хареса
0
Не съм сигурен
0
Развълнувах се
0
Вижте коментарите (0)

Напиши коментар

Вашият мейл адрес няма да бъде публикуван.


© 2022 Всички права запазени!
Изработка на сайт от MySuper.Site

Нагоре