Черна хроника. Как да спре войната на пътя?

2111569103При катастрофите човешкият фактор винаги ще бъде важен, но държавата я няма, като в резултат нито се осъществява контрол, нито се вземат мерки трагедии като тази край Вакарел да не се повтарят. Това коментира в студиото на „Тази сутрин” експертът по пътна безопасност и бивш депутат Настимир Ананиев.

„Повечето неща, които трябва да се направят, са свързани с контрола на изпълнителната власт. Един народен представител може да направи закон и закон има – трябва да се слагат колани. Проверява ли някой автобусите дали се слагат коланите?”, запита той.

Във връзка с катастрофата на „Тракия”, Ананиев отбеляза, че на мястото на преобръщане на автобуса не е имало мантинела и няма изискване да има. „Защо след като се случи това не се въведе стандарт за еластични мантинели – както е в Италия, както е в Германия, както е във всички европейски страни?”, посочи ексдепутатът.

Той допълни, че у нас няма държавни кампании за пътната безопасност, няма и желание да се извадят изводи от тревожните данни за загиналите в катастрофи.

Ананиев цитира част от тях – например, загиналите извън населени места са два пъти повече, отколкото в рамките им; гражданите над 64 г. са губили живота си три пъти по-често като водачи или пешеходци, отколкото като пътници; деца се качват на автомобили и правят смъртоносни катастрофи с тях; челните удари са довели до три пъти повече жертви, отколкото страничните; най-много от загиналите при инциденти с единично МПС са в резултат от удар в крайпътно дърво и т.н.

Всичко това – само за 2017 г.

bTV, „Тази сутрин“

Коментирайте първи тази публикация на "Черна хроника. Как да спре войната на пътя?"

Оставете коментар

Имейлът ви няма да бъде публикуван.


*