Никос Ифантидис: 2,85 милиона посетители в ИКЕА за последната година

Работим по улеснения достъп, искаме да сме все по-близо и по-удобни за всички. В магазините предлагаме не просто продукти, а цялостно изживяване за всички членове на семейството, казва Никос Ифантидис, управител на ИКЕА – България. С него разговаря Девора Недялкова.
19787dd2e2f72c5596586205c6e9543e– От 21 август сте начело на ИКЕА в България, г-н Ифантидис. В какво състояние заварвате компанията?

– Присъединявайки се към екипа на ИКЕА- България, бях щастлив да видя една успешна и развиваща се компания. От отварянето на магазина през септември 2011 година броят на посетителите, които ние регистрираме на годишна база, се е удвоил – от 1,4 милиона през първата година до 2,85 милиона за последната каталожна година, a нашият годишен оборот е нараснал с 80%.

Също така онлайн каналът ни за продажби се представя чудесно – като реализира повече от 6% от годишния оборот.

– Отчитате ръст на посетителите и купувачите. Кое смятате, че кара все повече хора да влизат във вашите магазини?

– Нашата стратегия за развитие е да предлагаме на клиентите различни възможности за пазаруване, както и не просто обзавеждане, но също и вдъхновение как да направят живота вкъщи по-добър.

ИКЕА предлага много повече от продукти – в нашия шоурум дизайнерите създават цял квартал от напълно обзаведени жилища, от които човек може да черпи идеи.

В магазина в София осигуряваме детски кът за игра, който е напълно безплатен, и ресторант с повече от 500 места. Така под покрива на ИКЕА предлагаме едно цялостно изживяване за всички членове на семейството.

– Какво ще развивате приоритетно при управлението си?

– Бих искал да продължим да затвърждаваме лидерската позиция на ИКЕА като марка, която предлага цялостни решения, а не само продукти. Мисля, че точно това ни прави уникални.

Към този момент всичките ни звена се представят много добре и очакваме тази тенденция да продължи, затова се фокусираме върху осигуряването на възможно най-доброто изживяване на нашите клиенти както онлайн, така и офлайн.

Улесненият достъп до ИКЕА е друга тема, по която работим – искаме да сме все по-близо и по-удобни за всички в България.

– Обмисля ли се разширяване на съществуващите обекти или отварянето на нови в България?

– Следвайки тенденциите за продажби по разнообразни канали, концепцията на ИКЕА се развива изключително динамично. Виждаме, че ИКЕА експериментира с различни търговски формати на различни места по света. Със сигурност мога да кажа, че разглеждаме възможности за разрастване, но все още сме в процес на оценка на всички възможности.

– Представихте и новия си каталог наскоро. Защо дневната е основен акцент в него?

– Начинът на живот днес става все по-динамичен и ние виждаме как ролята на дневната се променя паралелно с това. Честите премествания, малките жилища и споделянето на пространство с други хора означава, че хората често работят, спят, ядат, релаксират и общуват в една и съща стая.

Затова имаме нужда от мебели, които са гъвкави, функционални и удачни за всяка ситуация.

Асортиментът ни от обзавеждане за дневна следва тези тенденции – ИКЕА предлага все повече модулни и многофункционални серии, които отговарят на специфичните нужди на съвременния човек.

– За първи път включвате колекция, изработена изцяло от българска фабрика. Как родните производители биха могли да кандидатстват?

– Ние сме наистина щастливи, защото на 6 октомври представихме VASSAD – първата лимитирана колекция от приблизително 30 артикула, проектирани на производствената площадка в български фабрики. Световноизвестното дизайнерско дуо Кнут и Мариане Хагберг пристигна у нас по покана на ИКЕА България, за да представи VASSAD – първата колекция на световния бранд, изцяло произведена и вдъхновена от България. Гости на събитието бяха и производителите на VASSAD – фабриките “Бонана – Петрич”, и “Дриймс къмпани” Родопска тъкан – Смолян. Тази колекция ще се продава в магазините на ИКЕА по целия свят. VASSAD носи оригинално индустриално усещане, тъй като голяма част от дизайна и разработката ѝ се случват директно на производствените площадки във фабриките.

За ИКЕА е много важно да работи с местни доставчици и да стимулира предприемачеството в икономики по целия свят. Ето защо имаме уеб портал, на който може да кандидатства всяка компания, която има интерес да стане доставчик на ИКЕА: http:// supplierportal.ikea.com

– Ще продължите ли да търсите местни партньори?

– В рамките на нашата организация подборът на доставчиците се осъществява от на глобалното звено за доставки на ИКЕА и остава извън сферата на нашата търговска дейност – но местните производители винаги могат да кандидатстват чрез портала за доставчици на ИКЕА.

Разбира се, ние сме горди, че много фирми от България отговарят на високите стандарти на ИКЕА, и ще се радваме да видим в магазина още повече продукти, произведени в България.

– Как бихте оценили българския пазар?

– В България намирам една стабилна макрорамка, доходите на населението нарастват, издадените разрешителни за строеж на нови жилищни сгради се увеличават с двуцифрено число, заедно с това расте и ритейл секторът. Разбира се, винаги има място за подобрение, но на фона на всичко, което са случва в глобален мащаб, аз съм оптимистично настроен.

 

CV

Никос Ифантидис е управител на ИКЕА – България, от 21 август тази година. Той поема управлението на бизнеса на ИКЕА у нас след 16 години работа за бранда на гръцкия пазар. Има 20 години опит в управлението и продажбите. През последните 6 години заема позицията регионален управител и отговаря за трите магазина на ИКЕА в Северна Гърция.

Кариерата му за шведския мебелен гигант започва като търговски мениджър в първия магазин на ИКЕА в Солун, Гърция, на който става управител през 2003 г.. През 2006 г. поема ръководството на откриването на централния магазин в Атина, на който e управител до 2009 г. В компанията трупа опит като oперативен търговски директор в ресорите логистика, асортимент и комуникации и oрганизация на интериора.

източник: 24 часа

Коментирайте първи тази публикация на "Никос Ифантидис: 2,85 милиона посетители в ИКЕА за последната година"

Оставете коментар

Имейлът ви няма да бъде публикуван.


*