Трима журналисти от Си Ен Ен уволнени заради статия, свързана с Русия

cnn-text-message-alertsТрима репортери от американския телевизионен канал Си Ен Ен бяха уволнени заради скандала, който се разрази във връзка с материал, публикуван на 22 юни.

„След свалянето на статията, публикувана на CNN.com, Cи Ен Ен поиска оставката на тримата репортери, свързани с публикуването й“, съобщи днес официалният представител на медията. Уволнението е основано на резултатите от проведеното вътрешно разследване, което е разкрило, че журналистите не са изпълнили някои от основните правила при списването й. Сред тях е и пропускът на репортерите да проверят достоверността на източника, който им е предоставил „фактите“.

И тримата служители, които бяха отстранени, работят в отдела за журналистически разследвания на медията, създаден през 2016 година. Това са Томас Франк – авторът на публикацията, който преди е отразявал войната в Ирак за вестник „Й Ес Ес Тудей“, а също и редакторът й Ерик Лихтблау. Освен тях работното си място е загубил и шефът на отдела Лекс Харис, който е на този пост от януари тази година. Преди това той е оглавявал подразделението на телевизията, специализиращо в икономически и бизнес новини.

Повод за уволненията и на тримата е всъщност статия, публикувана на сайта на медията, в която анонимен източник посочва, че Кирил Дмитриев – ръководителят на Руския инвестиционен фонд за преки инвестиции и финансистът Антъни Скарамучи – член от екипа на Тръмп са се срещнали четири дни преди официалното встъпване в длъжност на Тръмп (16 януари) на Международния икономически форум в швейцарския град Давос. Според информатора тази среща в момента е обект на разследване от Специалния комитет на американския сенат по разузнаването, разглеждащ евентуалните връзки на американската администрация с Кремъл. Причината са образуваното досъдебно производство са подозрения, че по време на срещата между Скарамучи и Дмитриев е било договорено смекчаването на антируските санкции, въведени от САЩ във връзка със събитията в Украйна през 2014 година.

Ден след публикуването на историята Си Ен Ен свали материала и поднесе извиненията си на американския бизнесмен. В неделя пък информационният портал „Бъзфийд“ съобщи, че ръководителят на CNN Money Ричард Бърбъри е разпратил имейли на подчинените си, с които им е съобщил, че налага нови правила за публикуването на материали, свързани с Русия. Според нововъведенията „никой не трябва да публикува съдържание, свързано с Русия, без да се обърне преди това към него и Джейсън“ (вицепрезидентът на CNN Джейсън Фаркас – бел. авт). Новите ограничения се прилагат за всички подразделения на CNN.

Все още са неизвестни причините, заради които статията беше свалена, а авторите й – уволнени. Според изявлението на Си Ен Ен премахването й не е извършено заради „несъответствие с истината“.

Източник: БГНЕС

Коментирайте първи тази публикация на "Трима журналисти от Си Ен Ен уволнени заради статия, свързана с Русия"

Оставете коментар

Имейлът ви няма да бъде публикуван.


*