Как въздействат неверните новини

 world-news-daily-report-fake-news

В ерата на новите технологии и забързаното ежедневие навлиза все по силно въздействието на фалшивите новини или познати като fake news. Неверните новини се разпознават по скандалните заглавия – Шок, Ужас, Скандално и т.н. целят да провокират интерес към публикуваният материал. В България отдавна са разпознати така наречените фалшиви новини също като жълти новини. Борбата срещу неверните тестове е силно изразена в онлайн пространството.

Наблюдава се обединение на всички доказани медии в България и не само в целия свят. Силното въздействие на фалшивите новини е провокация към медиите да предприемат адекватни мерки срещу тях. Да пишеш текст е едно велико начинание, което вдъхва живот чрез думите и се превръща в творение. Силата на думите е доказана и манипулаторите на съдържанието знаят това. Чрез различни подходи на въздействието на текста манипулаторите влияят на обществото.

Мощната машина за разпространение на фалшивите новини е социалната мрежа. Там можете да срещнете всички видове неверни статии. Част от тях целят да се регистрирате с профила си в социалната мрежа, да попълните лични данни или доброволно да си предоставите контактите за връзка с вас. Повечето хора неосъзнато дават достъп до своите профили, което води до злоупотреба с лични данни.  Няколко препоръки за предпазване:

–          Бъдете внимателни с кликовете върху статиите с провокация

–          Винаги се информирайте от три източника най-малко за новините в обществото

–          Винаги четете доказали се медиите в България

–          Комуникирайте с приятели по актуални теми

–          Следете националните и международни медийни канали

–          Не се доверявайте на случайни източници

–          Не предоставяйте никакви лични данни

Фалшивите новини си имат своята цел да създадат напрежение в обществото по актуална тематика и да създадат в хората страх. Страхът води до несигурност във всеки човек. Въздействието може да доведе както до малки така и до големи поражения.

Ето няколко примера за световни гиганти обявили се против фалшивите новини:

Социалната мрежа Facebook

20170330_082449

Световната търсачка Google

20170330_082506

И в България има различни кампании срещу неверните новини. Това е една от тях – Видео „Ти си това, което четеш“.

Бъдете винаги информирани!

Христина Недева/ hristinanedeva.com

Коментирайте първи тази публикация на "Как въздействат неверните новини"

Оставете коментар

Имейлът ви няма да бъде публикуван.


*