Социалните мрежи и добрите обноски имат важна роля в комуникациите

socialСоциалните мрежи днес играят важна роля в ежедневните комуникации и служат като допълнителни канали за създаване и споделяне на съдържание и за осведомяване. Важни са както за отделните потребители, така и за големите корпорации и дори за медиите: скъсяват дистанцията, комуникира се лесно, директно, бързо – практически само с един смарттелефон сме свързани с целия свят. Някои хора обаче пренебрегват нуждата да прилагат добрите си обноски и във виртуалното пространство, а други дори не осъзнават, че съществува етикет за онлайн комуникация. Начин на писане и изразяване: това правило е валидно за всички (официални, корпоративни и лични) профили и е редно да се прилага във всички социални мрежи.

Писането на кирилица винаги е за предпочитане (освен ако не се поддържа чуждоезичен профил или такъв, който таргетира международна аудитория), използването на книжовен, граматически правилен език винаги откроява създателя на информация и помага допълнително за поддържането на добър публичен имидж. Избирането на подходящи изразни средства е важно, когато искаме да достигнем до правилната аудитория.

За фен страница на екшън филм може да се позволи употребата на умерен уличен жаргон и разговорни изрази, но официалната страница на институция или публична фигура е редно да се придържа към формален тон и да води официална комуникация с потребителите. Не смесвайте бизнеса с удоволствието: много хора създават профили в различните социални мрежи, за да следят определени теми, свързани с личните и професионалните им интереси, популярни личности, новини за текущи събития и т.н.

Други създават профили, за да споделят I лична информация с близки и приятели. Недейте да смесвате „жанровете“. Ако в профила си споделяте информация относно работата си и бизнес интересите си, свързвате се с колеги, партньори и хора от вашата професионална сфера, би било нелепо да споделяте и снимки на плажа от семейната ви почивка, романтичното пътешествие с половинката ви до Париж или рождения ден на дъщеря ви.

Добре е да профилираме присъствието си онлайн и да използваме различните социални мрежи за различни цели. А ето и накратко основното разпределение на водещите социални мрежи: Facebook – можете да използвате за общуване с приятели и хора, с които бихте общували свободно в извънработното си ежедневие, като споделяте повече лична информация, впечатления от места, услуги, събития, пътувания, статии с линкове към външни сайтове и т.н. Twitter е изключително практичен и полезен, ако искате да бъдете винаги добре осведомени. 140-те символа задължават хората да мислят бързо и да пишат стегнато, като по този начин се избягва излишното разточителство.

Тази социална мрежа е подходяща за следване на информационни канали, медии, различни бизнес ориентирани профили, корпорации, които споделят информация за продукти и услуги, и специалисти от различни сфери, които споделят не само личния си опит, но и полезна информация от бранша. Instagram е прекрасно място за създаване на визуални дневници и за разказване на истории с един кадър. Подходящ е както за лични профили, така и за бизнес профили, като особено популярни са модните и beauty, гурме, фитнес, фотографски и туристически ориентираните профили. Linkedln е професионалната социална мрежа, където е добре да се поддържа стегнат бизнес тон на комуникация и може свободно да се създават нови контакти с професионалисти от собствената или друга работна сфера. Очаквайте в следващия брой: Как да бъдете максимално ефективни в комуникацията онлайн

***
Профили: Селфи с любимата кинозвезда е подходяща снимка за Facebook. Деловата визия е задължителна за Linkedin
Дата: 24.02.2017
Източник: сп. Икономист – стр. 65
Автор: Ана ДИНКОВА, консултант корпоративни комуникации и бизнес етикет

Ана ДинковаАна Динкова е експерт по корпоративни комуникации с над 10-годишен професионален опит. Съосновател е на trinitix – агенция за дигитален маркетинг. Участва в организацията на първите TEDxMladostWomen конференции у нас.

Започва кариерното си развитие в неправителствения сектор – в Атлантическия клуб в България. Заема различни отговорни позиции в няколко големи български и международни корпорации, сред които Райфайзенбанк (България) ЕАД и Първа инвестиционна банка.

Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“ с магистърска степен по„Политология“ и специализация по „Международни отношения“ в същия университет. Следва и „Международно право“ в – Institut international des droits de l’homme René Cassin, Страсбург. „Комуникации и публична реч“ в Laboratorio internazionale della comunicazione, Италия. „Комуникации и военно-граждански отношения“ в The Laster B. Pearson Canadian International Peacekeeping Training Centre, Канада.

Вярва, че бизнес етикетът през 21 век, във времена на пост-дититална среда, е по-сложна и интересна дисциплина от всякога.

Коментирайте първи тази публикация на "Социалните мрежи и добрите обноски имат важна роля в комуникациите"

Оставете коментар

Имейлът ви няма да бъде публикуван.


*