Преглед на печата за 3 ноември

newspaper-internet-540x270в. Капитал Daily

Търговските вериги вземат все по-голям пазарен дял, традиционните магазини губят позиции. Хората пазаруват по-рядко бързооборотни стоки, но средната стойност на покупката се увеличава без значителна промяна в обема. Интернeт и мобилните устройства стават все по-важни за пазаруването.

Това са някои от изводите, направени от Весела Калчишкова, директор „Обслужване на клиенти“, „Потребителски панел“ – „GfKБългария“, по време на конференцията Retail in Detail 2015, организирана традиционно от сп. „Регал“ (издание на „Икономедиа“) и GfK.

„През 2015 г. количествата закупени стоки от един потребител са същите, но средната стойност на покупките се вдига не заради инфлационни процеси, а заради намалената честота на пазаруване“, обобщи Калчишкова. С експанзията на търговските вериги нараства значението на промоциите в решението за покупка, както и на собствените марки (Private Labels). В същото време делът на българските брандове в категорията бързооборотни стоки остава относително стабилен в годините, отчита GfK.

Две български компании са в Топ 20 на най-динамичните в региона
в. Капитал Daily

Две български компании се наредиха сред 20-те най-бързо растящи IT фирми в Централна и Източна Европа в класацията на Deloitte Fast 50. „Булпрос“ заема 12-о място в основното подреждане, а на 14-о място е „Империя онлайн“. Класацията определя технологичните дружества с най-голям растеж на приходите за последните пет години. Основното изискване, освен фирмите да са регистрирани преди този период, е и да отчитат минимум 50 хил. евро годишни постъпления. Ръстовете през годините се изчисляват в местна валута, а финансовите данни се подават от самите компании, като след това се сравняват с финансовите им отчети за съответните периоди. Дружествата кандидатстват сами, като попълват онлайн бланки през уеб сайта на консултантската компания Deloitte. Кандидатите трябва да предлагат технологични решения или продукти в сферите на софтуер, хардуер, комуникации, медии, екологични технологии и естествени науки.

Отделен ред в сметките ще показва новите цени на тока
в. Сега

Въпреки че цените на тока за бита остават същите от 1 ноември, техните стойности ще бъдат вписани на отделен ред в новите декемврийски фактури и на трите енергийни дружества – ЧЕЗ, ЕВН и „Енерго-Про“. Причина за това е решението на Комисията за енергийно и водно регулиране (КЕВР), която в неделя одобри нови цени на тока. Символична промяна има само за индустрията, за която електроенергията поевтинява с около 2%. ЕРП-тата вече започнаха извънреден отчет.

От ЕВН съобщиха, че всяко домакинство или малка фирма е могло да отчете само показанията си към 1 ноември и да ги предаде в офис на компанията. Самоотчетът е пожелателен и не отменя месечния отчет от страна на дружеството. Такава възможност има и за клиентите на ЧЕЗ и „Енерго-Про“. Както при всяка смяна на цени, информацията за употребения ток във фактурите ще бъде вписана в два отделни периода – потребление по стари цени до 31 октомври включително и потребление по нови цени от 1 ноември. Извънреден отчет започна в неделя и ЧЕЗ. За целта бяха ангажирани 314 служители, които ще работят с удължено работно време и в почивните дни.

Големите вериги се обявиха срещу данък „вредни храни“
в. Сега

Големите хранителни вериги, обединени в Сдружението за модерна търговия, се възпротивиха вчера срещу подготвяния нов данък „вредни храни“. В становището на организацията се посочва, че проектът ще навреди на хранителната индустрия и няма да постигне очакваните резултати. Оспорваният и от производители нов данък ще доведе до поскъпване на редица хранителни продукти, част от всекидневното меню на хиляди българи с по-ниска покупателна способност, смятат търговците.

„Тъй като приходите на гражданите ще останат непроменени, е нормално те да потърсят тези храни на по-ниски цени. Това означава, че ще купуват от производители в сивия сектор, които поради неплащане на данъци и осигуровки имат ценово предимство от поне 30%“, пише още в становището на организацията. Така се е случило в Унгария, където е бил въведен подобен данък. Мярката е довела до 10-процентно посивяване на сектора, а загубата от приходи от ДДС е била оценена на 25.6 млн. евро.

30 компании от Италия търсят партньори у нас
в. Стандарт

Представители на 30 италиански компании от машиностроенето, земеделието, хранителната промишленост и инфраструктурното строителство се срещнаха с потенциални български партньори. Това стана в рамките на Българо-италианския бизнес форум „Технологии за агроиндустрията, промишлеността и инфраструктурата“, който се проведе в София и беше организиран от ИЧЕ (Агенция за подпомагане и интернационализация на италианските предприятия в чужбина) и организацията на индустриалците и работодателите в Италия – Конфиндустрия. Форумът беше закрит от министрите на външните работи на България и Италия – Даниел Митов и Паоло Джентилони.

„Черен петък” сваля цените със 70 на сто
в. Новинар

Истинска истерия за дрехи, мебели и техника на половин цена се очаква в края на ноември.

В последния уикенд на месеца много от известните марки ще обявят ударни промоции за стоките си за „Черния петък”. Предвижда се от 27 ноември до 29 ноември най-големите отстъпки да достигнат до 70 процента от редовната цена, показа проверка на „Новинар”.

И въпреки че търговците все още не искат да се ангажират с конкретни цени, един от големите варненски молове вече промотира ударно предстоящия „Черен петък”. Фирмите наематели в търговския център вече са готови с над 100 специални оферти. В София пък все още не е ясно какви ще бъдат промоциите за традиционните предколедни намаления. От един от столичните молове дори дават информация на потребителите, че все още не планират да има „Черен петък”.

Коментирайте първи тази публикация на "Преглед на печата за 3 ноември"

Оставете коментар

Имейлът ви няма да бъде публикуван.


*