Продуцентът Нико Тупарев: ,,Фермата" е имитация на ,,Биг Брадър"

Нико ТупаревНико Тупарев е известен на широката публика като бащата на „Биг Брадър“, тъй като е продуцент на риалитито още от първия му сезон у нас преди 11 години и е вече ветеран в правенето на риалити формати. Той е роден през 1971 г. и още на 21 години става шеф на дирекция „Маркетинг и реклама“ на „Пепси-кола“, а от 1992 г. се занимава с продуцентство. Компанията „Олд Скуул Продакшънс“, която управлява, създава едни от най-успешните тв шоута – „Биг Брадър“, „Денсинг Старс“, „Аз обичам България“, „Стани богат“, „Сделка или не“, „Женени от пръв поглед“ и много други.

– Г-н Тупарев, при предишната ни среща за интервю преди може би 7-8 години в стария ви офис все още бяхте всички заедно в „Сиа адвъртайзинг“ и „Биг Брадър“ беше сравнително нов за нашия ефир. „Сиа“ беше още млада фирма, бяхте в началото на този бизнес, а сега вече сте ветеран. Какво се промени от тогава за вас и в телевизията?

Зависи от гледната точка. Нищо не се е променило и съ щевременно много неща са се променили. Гле дам да не правя някакви такива сравнения, какво е било тогава и какво е сега. Телевизионният пазар се променя постоянно. При всички случаи в момента интернет има голямо значение за това какво ще е съдържанието.

– Тогава имаше бум на развитието на тв проекти и сериали. Сега браншът в криза ли е?

– Не бих го нарекъл криза, тази година конкуренцията между телевизиите започна от много рано. Което означава повече съдържание за зрителите и повече хора, на които се осигурява работа.

– Защо всъщност беше това ранно начало на „Биг Брадър“?

– Телевизията взе това решение и аз намирам няколко ползи от това. В България август се счита за мъртъв период, но от друга страна, това ранно изтегляне дава първо работа на повече хора, а и раздвижва конкуренцията. Телевизията трябва да каже дали са добри резултатите, но от наша гледна точка са високи.

Сега трябва да направим прехвърлянето към ВИП сезона, защото основното предаване все пак е „ВИП Брадър“. Този един месец с „Биг Брадър“ беше тест за проверка на потенциала на обикновените хора, защото дълго време нямаше предаване с обикновени участници. Провери се и потенциалът на август месец по отношение на рейтингите във време, когато повечето зрители заради хубавото време и отпуските не са пред екраните. Оказа се обаче, че има достатъчно хора, които да гледат телевизия и липсата на градското население в никакъв случай не е фатална. Рейтингите са много добри.

– А доволен ли сте от селекцията на обикновените хора, защото имаше доста критики?

– В България има една криво разбрана псевдоинтелектуалщина, която винаги се крие зад клишета като: „Това ли са българите“. Но това е тв предаване. Аз гарантирам, че те всички са българи, едни живеещи в чужбина, други от малки градове, едни от села, други от крайни квартали. Но това са българи и хората, сред които ние живеем.

Може би някои си мислят, че докато си пият ракията, няма никакъв проблем с циганите, но ето че в следващия момент се избълват едни такива неща като в „Биг Брадър“ и разбираме, че проблемът само се прикрива, а е болен и основен за обществото. И предаването спомага точно за свалянето на тези маски. И шоуто не е „простащина“, а е рентгенова снимка на България и обществото ни.
Нашата цел е да не толерираме нищо, което смятаме, че не е правилно спрямо нашата ценностна система. Но същевременно с това искаме да покажем всичко такова, каквото е, за да се предизвика обществен дебат и да се помисли как да се решат проблемите.

– Самият факт, че сте вкарани в обяснителен режим – защо „Биг Брадър“ показва това, защо онова, сочи, че предаването се гледа. Доволни ли сте от резултатите?

– Успехът на предаването като гледаемост е фантастичен и в това няма спор. Проблемът е, че ние се опитваме да правим предаване, в което да има и за тези, които искат да видят жълтите гащи на някого си, и да има красиви мъже и жени, и да има и втори, и трети план, за който говоря като анализ на обществото. За съжаление се оказва, че мнозинството не се замислят за по-дълбокия план, а гледат само първосигнални неща и предпочитат маската пред дебата и търсенето на решение на проблемите.

– В тази връзка притеснява ли ви сега конкуренцията на „фермата“ на Иван и Андрей, които рекламират предаването като позитивно и като шоу, което ще върне изконния български морал в ефира.

– Ние добре познаваме формата, но не бих искал да коментирам нещо, което не съм видял. Всеки избира сам за себе си кое е морално. „Биг Брадър“ е предаване, в което поставяш едни истински хора в едни екстремни ситуации и наблюдаваш тяхната реакция. Защото е много лесно един човек да каже – аз съм много готин, ставам всяка сутрин рано, за да дишам йодни пари и т.н. Но дайте да видим всъщност каква е истината. Нашият професионализъм е да покажем истинските лица на хората, а не такива, каквито се представят.

– „Сървайвър“ също беше позитивно шоу, но не успя…

– Аз не смятам, че и сега ще се случи нещо по-различно, „фермата“ е нещо средно между „Биг Брадър“ и „Сървайвър“. Това е световен формат, измислен, за да влезе на територията на риалитита, защото „Биг Брадър“ е много успешен. А и Би Ти Ви не може да остане без риалити, докато се прави „Биг Брадър“ в Нова тв. Но в света почти няма територия досега, където „фермата“ да е постигнала нещо и да е направила фурор.

– Смятате ли, че имате конкуренция в този смисъл?

– Целта на конкуренцията е, без да звучи грозно, е имитация. Територията на психологическите риалити формати е на Нова телевизия. Би Ти Ви усеща, че това е територия, която губят и нямат, и се опитват да инвестират в същото.

– На какво в такъв случай ще заложите в този сезон на „ВИП Брадър“? Хората вече се чудят останаха ли звезди, които за първи път да влизат в Къщата?

– Ние ще се опитаме да направим нещо различно. Ако предишният беше повече скандален, в този „ВИП Брадър“ искаме да вкараме повече хумор, забавление. Не само звездите решават сезона. Дали е звездна, или не е, прекрачи ли прага на Къща та, всяка персона става участник. Повече зависи от сюжетните линии.

– Чуждестранни звезди ще има ли?

– Бяхме решили да няма нито една чужда звезда, но в момента изпадна една добра възможност, която обсъждаме. Все още не сме взели решение колко звезди да влязат, защото не сме решили колко човека остават от предишния сезон. При нас всичко е съвсем истинско и се решава в момента.
За разлика от други предавания. Общото между „Сървайвърр“ и „фермата“ е, че и двете предавания са на запис. Ти гледаш нещо, което вече се е случило. Докато при нас, ако стане нещо интересно, ние решаваме да го развием.

– Кой е най-високият хонорар във „ВИП Брадър“? Коментират се различни суми, има ли наистина хонорар над 100 хил. лв.?

– Договорите са с Нова телевизия, ние сме страна по тях. Но има над 100 хил. лв. и той е за едно семейство.

– Тези дълги сезони на „Биг Брадър“ ли ни отнемат танцувалните формати, които бяха голям хит по едно време?

– Не, не се гледат толкова. Те са забавни формати с грим и маски, но колкото и да говорят, че се искат позитивни предавания, резултатите не сочат това. Ако се чудите защо го няма това или онова предаване, отговорът е, че хората не са го гледали достатъчно.

– Маги Халваджиян обаче успя в нишата с музикалните предавания?

– Това е талант шоу – продаване на мечти и показва пътя да станеш звезда. Хората се нуждаят от мечти и е хубаво, че има такива предавания. Тази година обаче няма „Гласът на България“, което също е в тази ниша, а се оказва, че не прави добри резултати и няма гледаемост и затова го заместват с „фермата“, която е имитация на „Биг Брадър“.

– Но преди имаше „Сървайвър“ и „Гласът на България“ едновременно. Проблемът не е ли в самия формат на Слави Трифонов, който прави и „България търси талант“?

– Той има друг вид отношение към риалити форматите. Много е важно не само да откриеш звезда, но какво ще направиш с нея. Аз смятам, че няма предаване у нас, което да е променило живота и да е направило повече звезди от „Биг Брадър“. В това отношение Слави е голям длъжник, защото аз даже не си спомням плеядата от победители в негови шоута къде са и какво се случи с тях. Което в един момент обезсмисля това или което и да е друго негово шоу.

– Ще отидете ли на концерта на Слави Трифонов? Толкова много хора казват, че не слушат чалга, пък видяхме какво стана в „Арена Армеец“ -нещо като с обвиненията към „Биг Брадър“.

– Не, но е неприятно, че толкова хора мрънкат срещу него, плюят го и в крайна сметка отиват на неговите концерти. Трябва и да бъдем реалисти, и да сме наясно къде живеем. Важното е хората да разберат, че масовото не е лошо, ако се прави качествено.

– А защо залязоха сериалите, още не се знае дали ще има „Под прикритие“?

– Обществената телевизия е в друга територия и тя трябва да даде отговор защо в неин сериал лошите и мутрите се оказват добрите. Дали е нормално обществена телевизия да прави сериал,забранен за лица до 18 години? Държавата за пореден път инвестира в насилие и аз смятам това за грешно и то отдавна трябваше да бъде прекратено. Не защото не е успешно, а защото такъв сериал не е подходящ за БНТ. Ако ги има тези псевдоинтелектуалци, които коментират „Биг Брадър“, да вземат отношение по този въпрос. Проблемът със сериалите у нас е, че надскочихме етапа на компетентност и подценихме сценария. И трябва да се върнем в основата, в която стоят добрите истории.

Бъдещето за мен е в това и ние сме започнали да правим постъпки в тази насока.

– Сериал ли ще правите? Това е новина…

– Нова тв е решила да инвестира в тази насока.

– Мислите ли за някакво излизане от „Биг Брадър“, да правите друг вид предавания?

– Започнали сме „фермер търси жена“, което ще е много по-истинско от първия сезон, който не сме правили ние. Ще е продължение на направлението „Женени от пръв поглед“, което се оказа интересно и успешно.

„Брадърът“ погреба Слави
Риалити шоуто „Биг Брадър“ буквално отвя по рейтинг Слави Трифонов.
Неговата Евровизия по Би Ти Ви е близо два пъти и половина по-слабо гледана от „Биг Брадър“ по Нова тв, сочат данни на пийпълметричната агенция „Нилсен“, която измерва телевизионните рейтинги.

Това е поредният провал на Би Ти Ви под ръководството на Павел Станчев, коментират медийни експерти. Идеята бе на скандалния „Биг Брадър“ да се противопоставят деца таланти. Тя обаче се провали, защото бе поверена на символа на тв чалгата Слави Трифонов, убедени са спецове.
Изтегнат като дерибей в студиото, Дългия отново демонстрира лош вкус и завлече към дъното иначе добре замислената детска Евровизия. Тъпите смешки и дебелашкият хумор, с който шоуменът и хората му облъчват малките изпълнители, за сетен път доказват тоталното изчерпване на екипа му.

Още по-тежко за Слави ще бъде положението след старта на „ВИП Брадър“, в който ще прелее сегашният сезон на „Биг Брадър“. Той по традиция е най-гледаното тв шоу и ще потопи окончателно конкуренцията.

Дата: 10.09.2015 01:23
Източник: Ретро – стр. 20; 21

Коментирайте първи тази публикация на "Продуцентът Нико Тупарев: ,,Фермата" е имитация на ,,Биг Брадър""

Оставете коментар

Имейлът ви няма да бъде публикуван.


*