Цветан Василев спазарил ТВ7 за 32 млн. лева

tv7И вторият опит на кандидат купувачите удари на камък в Агенцията по вписванията съобщава mediapool.bg

ТВ7 е продадена за малко над 32 млн. лв. в края на 2014 г. Това става ясно от новите документи в Търговския регистър, внесени от кандидат – купувача Асен Асенов, който пази мълчание за обгърната в тайнственост сделка, зад която прозират руски интереси. Неизвестният доскоро бургаски бизнесмен е направил втори опит за промяна на собствеността в телевизията, която се свързва с обвинения в източването на КТБ банкер Цветан Василев, но отново е ударил на камък. Така битката за овладяването на четвъртата национална телевизия продължава.

Миналата седмица Агенцията по вписванията отказа на „Праймедия“ ЕООД, представлявана от Асенов, да впише промени в управлението на ТВ7. Като причина за отказа бе посочена липсата на доказателства за прехвърлянето на собствеността на компанията. Още в понеделник бургаската фирма е внесла нови документи, с които да докаже, че това е направено.

Бившият издател на в. „Дума“ и настоящ председател на сдружение „Русофили“ Николай Малинов, който иска да бъде вписан като председател на новия директорски борд и може да хвърли повече светлина по сделката, не беше открит за коментар. Миналата седмица той беше на „повече от 5000 км“ от България, но обеща пред Mediapool да даде повече яснота след като се прибере на родна земя. Малинов е бивш депутат от БСП и твърди, че представлява 11 рускоезични телевизии на Балканите. Близък е с председателя на европейските социалисти Сергей Станишев, но е в конфликт с настоящото ръководство на БСП, оглавявано от Михаил Миков. Както твърдят източници от левицата, Малинов нямал грам съмнение, че скоро ще влезе в телевизията и имал среща по този повод с премиера Бойко Борисов още преди злополучния опит на съдия- изпълнител да изземе техниката й.

И преди старта на сегашните машинации за смяна на контрола върху ТВ7, реалният й собственик никога не е бил ясен. „ТВ Седем“ ЕАД, чиято собственост са ТВ7 и „Балкан българска телевизия“ ЕАД, на чиито честоти се излъчва Nwes 7, е еднолична собственост на „Краун медиа“ ЕАД, което пък от своя страна е притежание на регистрираното в Кипър дружество „Краун медиа лимитед“.
ЦЕДИ(рана) телевизия

В понеделник „Праймедиа“ е внесла в Агенцията по вписванията нови документи, с които да докаже смяната на собствеността в ТВ7.

Единият е за джиросването на 3 211 883 обикновени поименни акции. Това е 100% от капитала на „ТВ Седем“ ЕАД, който е собственост на кипърската офшорка „Краун Медия“.

Първата сделка е станала на 29 ноември 2014 г. Тогава „Краун Медиа“ прехвърля собствеността върху тези акции на „Капленд“ ЕООД. Дружеството е собственост на унгареца Газдар Нандор. Няколко месеца по-късно – на 25 март 2015 г. „Капленд“ е прехвърлил собствеността върху тези акции на „Праймедия“. Това става ясно от представеното джиро, на което стоят подписите на Илина Емилова Нотева като джирант и на Асен Денков Асенов като джиратар.
Любопитна подробност е, че малко преди акциите да бъдат прехвърлени на бургаската фирма, на 21 март 2015 г. Националната агенция по приходите е поискала запор върху 976 849 броя акции на „Краун Медия“. Причината е дългът на кипърската офшорка от 288 млн. лв. към „ТЦ-ИМЕ“ АД. Това е дружеството, чрез което мажоритарният собственик на КТБ Цветан Василев захранваше различни бизнеси.

През неясно кой ден на 2014 г. (датата липсва на публикувания документ – бел.ред.) съветът на директорите на „Краун Медия“ взима решение за сключване на цесия, с която „Капленд“ купува вземането на „Краун Медия“ към „ТЦ-ИМЕ“ по договор за паричен заем от 19 септември 2013 г. до размера на сумата от 16.5 млн. евро (32.27 млн. лв.).

Съветът на директорите на „Краун медия“ единодушно решава вместо заплащане на продажната цена по договора за цесия, „Краун Медия“ да прехвърли на „Капленд“ правото на собственост върху 3 211 883 броя обикновени поименни акции с право на глас от капитала на „ТВ Седем“.

Понеже „Краун Медия“, като едноличен собственик на „ТВ Седем“, не разполага с временни удостоверения, а „ТВ Седем“ не разполага с книга на акционерите, съветът на директорите решава да бъдат издадени временни удостоверения и да се изготви нова книга на акционерите.

Представеният документ от това заседание на директорския съвет през 2014 г. е подписан от Десислава Тошева Тошева и Патрик Виктор Йозеф Мартин, става ясно от Търговския регистър.
Към новите документи в Търговския регистър са приложени и временно удостоверение за акциите, както и новата книга на акционерите с направените промени в капитала – джиросването на собствеността от „Краун Медия“ на Капленд“ и след това на „Праймедия“.

Вероятно се цели искането да попадне при „подходящ“ регистратор
Въпреки новите „убедителни“ доказателства за смяната на собствеността, единият от които е подписан от Десислава Тошева, именно тя на следващия ден – вторник – внася уведомително писмо в Агенцията по вписванията с искане да не се вписват промените в капитала на „ТВ Седем“ и новия директорски борд.

„Както вече информирахме Търговския регистър, „ТЦ-ИМЕ“ АД е кредитор на длъжника „Краун Медия“ ЕАД , като към момента задължението му възлиза на 288 млн. лв. Длъжникът няма друга дейност или активи, освен собствеността в капитала на „ТВ Седем“ ЕАД и „Балкан Българска Телевизия“ ЕАД….. Вероятно с повторното заявление се цели попадане на искането при „подходящ“ регистратор, който да извърши вписването“, пише Тошева до Агенцията по вписванията на 19 май.
На следващия ден, 20 май, Агенцията по вписванията отказва да впише новите собственици и новия съвет на директорите на „ТВ 7“ ЕАД. Аргументите за това са няколко.

Към момента на разглеждане на настоящето заявление, като едноличен собственик на капитала в търговския регистър е вписано дружеството „Краун Медия“. Съгласно чл.10, ал.2 от Закона за търговския регистър, „невписаните обстоятелства се смятат за несъществуващи за третите добросъвестни лица“. В този смисъл оповестеното по партидата на дружеството в търговския регистър постановление на НАП, с което е наложен запор на акциите на „Краун Медия“ препятства възможността , „Капленд“ да бъде вписан като нов едноличен собственик.

Освен това временното удостоверение за акциите, което то удостоверява, не са прехвърлени по предвидената в закона форма. В тази връзка не е налице надлежна легитимация на едноличния собственик на капитала, чието вписване е заявено, както и за взетите решения за промени в съвета на директорите, се мотивира длъжностното лице от Агенцията по вписванията.

Отказът подлежи на обжалване в седемдневен срок пред Софийския градски съд. Какви ще са следващите ходове на тандема Асенов-Малинов предстои да се разбере следващата седмица.
Срещу дружеството „ТВ Седем“ ЕАД е открито производство за обявяване в несъстоятелност и там е назначен временен синдик. Това се случи след избухването на раздора между банкера Цветан Василев и депутата от ДПС Делян Пеевски миналото лято, когато бившият изпълнителен директор на TВ7 Николай Бареков поиска телевизията да бъде обявена в несъстоятелност. Именно по неговия иск бе назначен и временен синдик, но заведеното от Бареков дело е пркратено от съда поради липса на доказателства.

Малко след завеждането на делото, TВ7 и News7 сами поискаха собствената си несъстоятелност, тъй като са „налице непогасени задължения на дружеството, за погасяването на които не достигат средства от реализация на имуществото“, както и заради огромни загуби, които дружеството отчита.

В края на април в сградата на ТВ7 влезе съдия изпълнител, който да изземе техниката на медията, заложена срещу кредит от КТБ, но след избухнал скандал изземането бе отложено и така бе даден шанс телевизията да не спре да излъчва. Директният кредит от КТБ към ТВ7, за който претендират синдиците на фалиралата банка, е около 2.5 млн. лева, които са капка в морето в сравнение с останалите 288 млн. лв., които са отпуснати на медийната група чрез „ТЦ-ИМЕ“.

Коментирайте първи тази публикация на "Цветан Василев спазарил ТВ7 за 32 млн. лева"

Оставете коментар

Имейлът ви няма да бъде публикуван.


*